I'm in love..

.. Nu har jag bott i London i snart en och en halv månad. Det har varit lite av en berg- och dalbana faktiskt, ungefar som det var i Valdi i borjan. Har varit ratt jobbigt att inte ha en massa vanner runt omkring sej.. Kanner ju inte så många har, men vem gor det nar man flyttar till ett nytt stalle?! Så jag hardade ut, och borjade med tiden hitta nya vanner! =) Jag jobbar i en sportsbar vid namn Brb The Junction. Trivdes inget vidare i borjan, men det andrades aven det sakta men sakert. Hehe, det ar inte alls som Min alskade Dansken i Valdi, men det kommer jag aldrig hitta en bar som ar! Lite tråkigt med nya baren ar att man inte får lov att dricka en endaste liten droppe på arbetstid.. =( Och ja jag vet hur dumt detta låter, for vem fan får egentligen dricka på arbetstid, men hehe.. I Val d'isere ar det precis tvartom! Om man inte hade fått dricka under arbetstid dar så hade det varit sjukt konstigt medans man i "riktiga varlden" tycker det ar helt och fullstandigt normalt att vara nykter på jobbet, att det ar helt absurt hur en arbetsgivare kan tillåta sina anstallda att vara berusade på jobbet hehe. Och om arbetsgivaren inte tillat det i Valdi så fick man smyga med det, vilket jag aldrig skulle våga på jobbet jag har nu! Han hade sparkat mej direkt!!

Men personalen ar ok på jobbet, fortfarande inte som dem i Valdi hehe, men ja.. Mick, managern ar en kille som inte ar ur denna varld! Han har varit en sån klippa.. Jag har gått igenom lite tråkigheter har nere, något som startade i Sverige men fortsatt har, och han har funnits dar for mej hela tiden! Utan honom hade det varit mycket jobbigare tror jag. Vi har kommit att bli valdigt bra vanner, jag och Mick och skont ar det, for han ar en sjuhelvetes van! =)
'
Annars, nar jag inte jobbar 10-11 timmars pass 5-6 ggr i veckan, forsoker jag lara kanna London så mycket som mojligt och traffa de goa manniskorna jag traffat har! Borjar forstå nu vad folk menar med att London ar en underbar stad! =) Sjukt vackert ar det har! Nu ska jag bara ut och klubba mer! Hade varit så mycket mer av det om det inte vore for att det ar ett helvete att ta sej hem! Det ar det negativa med London måste jag saga.. Taxi funkar ju, men inte om man ar betald £5,83 i timmen och betala skatt ovanpå det hehe! :P
'
Åååhh ja måste ju bara saga.. Jag har aldrig sett Twilight, for jag gillar inte sci-fi eller vad man ska kalla det. Men Lauren fick mej att kolla på Twilight harom kvallen, forsta filmen.. Och Herregud vad jag ALSKAR Twilight!! Jag ar kar i filmen, i historien, i EDWARD!! =) Låter dumt kanske, men den filmen satte verkligen spår i mej och påverkade verkligen mej!! Så underbart vacker film, så underbart vacker historia.. Så nu har jag Twilight-feber så det står harliga till hehe. Kan inte vanta tills jag får se Eclipse, men måste vanta till Lauren kommer tillbaks från Spanien nasta vecka, då jag lovat henne att inte gå utan henne eftersom hon ar den som fått mej att kolla på det. Åh jag langtar hihi =) Jag behover lite looove i mitt liv nu, och Twilight har blivit och ar ett sorts substitut for det nu! =)
'
Men nu ska jag gå ut i vår mysiga tradgård och njuta av det underbara vadret! Ata lite breaky och tjota lite med vår lille housemate Greg!
'
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0