En massa att ta igen..

Ojoj.. nu har det gått mer an 2 månader sen jag senast skrev, oacceptabelt jag vet.. Men det har varit så mycket att jag helt enkelt inte har orkat skriva! Bara att behova lamna Valdi har varit nast intill hjartkrossande.. =( Saknar det varje dag! Hande endel precis innan jag åkte med som inte gjorde det lattare.. Och nu har jag en rejal update som inte ar ur denna varld hehe.. Kommer nog ta en timme iaf att skriva allt :P Och det ar lika bra att dra det hela pa en gång antar jag, so here we go hehe.. =) Enjoy!

Ok, tillbaka till Val d'isere.. Stangningen av dansken var valdigt kanslofylld. Mycket tårar, skratt, dans och i vanlig ordning en massa alkohol hehe! =) En maktig kansla då alla gaster var som galna och mer eller mindre hyllade stallet efter stangningslåten "New york New york". Samtidigt så in i helvetes ångestfyllt då det var sista Dansken for denna sasongen! Men en bra lockin efter stangning.. Dagen efter stod STORSTADNING av Dansken på listan.. Och erhm jaa.. Det stadades ganska kraftigt, och jag fick THE worst area to clean då jag råkade forsova mej :P Men men, så går det antar jag.. Denna dagen kom dock att bli en av de varsta dagarna på hela sasongen! Varfor? Jo..
Vi slutade stada for dagen vid 01-01.30 och jag gick raka vagen hem for att ta en lång och skon dusch sen borja packa. Jag går ut ur hissen, går langst korridoren, tar i handtaget och kanner att dorren ar LÅST!?! Låter kanske lite konstigt eftersom dorrar normalt brukar vara låsta MEN.. Saken ar den, att den enda nyckeln vi/jag hade tappades bort 2 månader tidigare och dorren har sen dess stått olåst. Jaja jag vet, jattedumt och hela den biten, men så var laget. Och mitt kontrakt gick ut dagen innan så jag antog att det antingen var Rich {maklaren} eller agarna som bytt lås eftersom jag inte flyttat ut som jag skulle.. Ringer Rich men det visar sej att det inte ar han som låst. Nahe, då ar det agarna som gjort det då tankte jag. Vi bestammer tid for att traffas dagen efter så att agarna kan låsa upp. Jag sover hos en kompis over natten. Går inom lagenheten morgonen efter for att se om den fortfarande ar låst och ja det ar den. Rich sa namligen att han skulle fixa det tills innan jag borjade jobba kl 11, men icke! Jag rusar till jobbet och ringer Rich for att kolla laget och får mej under det telefonsamtalet varldens chock!! Agarna har inte last dorren dem heller..! Sa nagon har en nyckel till min lagenhet, och den personen ar inte jag, Rich eller agarna.. Sa vem?! Det vet jag inte an idag. Hur som, vi bestammer tid med en lassmed kl 15 for att byta laset. Jag gar och moter upp dem och vi gar till min lagenhet. Gar ut ur hissen, tander i hallen och gar mot min dorr. Nar vi kommer fram ser jag att dorren star vidoppen!! Jag rusar in och ser att min dator ar borta!! Mina grejor ligger huller om buller och jag borjar storgrata.. Jag hade ca 10.000 bilder pa den datorn och har givetvis inte back up:at dem.. Det var mina karaste agodelar, dem bilderna.. Sa det kandes verkligen! Jag tror jag vet vem det ar men har inga bevis.. Usch fy fan vad jag mådde dåligt.. Helvetes inbrottstjuvar! =(
Jag borjar packa mina grejor pa kvallen och upptacker att alla mina favoritklader ocksa ar borta! Sa det maste ha varit personligt.
Kan beratta mer om det och mer detaljerat, men da kommer inlagget bli milalångt! :P
Hur som, jag stannade i Valdi 2 dagar till efter detta och flyttade in hos Jocke och Seb. Vi bestamde oss for att tåga hem tillsammans från Valdi. Å forresten, jag hittade mitt korkort nar jag packade hehe, det lag visst i min plånbok i min resvaska haha :P

Tågresan var helt javla stord! Det skulle tagit 23 timmar, men istallet pga vissa missoden tog det 40 javla timmar att komma hem!! Nu kan jag skratta at det men under tiden var det ratt irriterande, samtidigt som vi anda hade kul! =) Kommer inte dra hela historien, kommer ta for lang tid.. Kul ar den iaf!

Kom hem till Sverige, mamma hamtade mej pa stationen, skont att traffa lille mamma igen! Hon var sa glad! =) Men Guuud vad det kandes konstigt! Att vara i Sverige igen.. Helt sjukt! Grat i bilen pa vag till Bjarnum och kunde bara fa fram att jag ville tillbaks till mitt alskade Valdi! Usch det var hemskt.. Kan inte forklara kanslan mer an att det var sjukt obehagligt och angestfyllt! Men men..
Samma dag nagra timmar senare akte jag runt och overraskade folk da ingen visste att jag var hemma.. Emily stod forst pa listan och hon blev val ratt forvanad. Akte till Johanna efter det och precis innan jag akte till henne hade jag ringt och tagit reda pa var hon var for hon var inte hemma, och hon var hos sina svarforaldrar, jag sa da att jag var i Berlin och vantade pa sista taget hem. Sa nar jag da kom 10 min senare och knackade pa dorren blev hon ratt overraskad haha.. Hon bara stirrade pa mej och sen kom skriket och tararna!! Sa kul att overraska folk.. Sist men absolut inte minst var att overraska pappa da jag hade ringt och sagt samma sak till honom som till Johanna, att jag var i Berlin. Knackade pa, tog lang tid innan nagon oppnade sa jag oppnade sjalv, och dar stod han.. Han bara stirrade pa mej och sa.. "Men.. du ar ju i Berlin?!" Och sen kramade han om mej, och vagrade slappa mej! Tittade pa honom och ser att tararna bara rinner ner for hans kinder.. Naaw alskade pappa!! Han kramade mej igen och tararna fortsatte rinna.. Alskade!! Inte traffat honom pa 6 manader..
Traffade Johanna och Emily en massa, sa skont att vara med er igen!! Och jag traffade bebis Lias for forsta gangen ocksa, och saaa sot han ar! =) Doris och Ted traffade jag med, goa ungar.. Ted och jag mos som aldrig forr! <3
Vilka stottepelare ni ar Johanna och Emily, ni betyder mycket for mej ska ni veta!! Alskar er massor..

Var hemma i Sverige i lite mer an 2 veckor sen var det dax for nasta aventyr.. London, England!! =) Men innan London akte jag till Norfolk forst och halsade pa Olly..! Var hos honom i 4 dagar och hade kul och mys. Och traffade puppy love, saaa sot liten vovve! =) Tog taget till King's Cross, London efter 4 dagar och motte upp Lauren. Javlar vad stort London ar, fucking hell.. Så nu ar jag har, i London! Och nu kommer jag borja blogga igen! Har bara varit så mycket att ta igen, så mycket att skriva så har inte riktigt orkat ta tag i det.. Men nu så! =)
Sa jag bjuder pa ett inlagg ikvall igen redan, dar jag uppdaterar om London so far! =)
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Älskling! Älskar dig!

2010-07-11 @ 21:21:00
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0