Uppföljare..

Jahopp, en liten uppdatering då..

Från och med idag är jag för första gången på 5 år ARBETSLÖS.. Haha ja man tackar! :P
Arbetade min sista kontraktsnatt på DouDoune igårnatt.. Men, det känns fortfarande bra! No regrets!


Det var ett bra tag sen det for omkring så många tankar i mitt huvud som det har gjort ett par dagar nu och fortfarande gör..
Jag har sen sist jag skrev inte kommit så långt, men har dock lite mer koll på saker och ting!
Jag har kollat runt efter jobb och boende, och än har jag inte hittat något säkert men har väl ett par saker på G..

Cyril sa häromdagen när jag sa upp mej att jag kunde bo kvar i lägenheten tills jag hittade nytt.. Ja tack så mycket!
MEN.. 2 dagar senare ändrar han sej och säger att utflytten måste ske tidigare! Killen som tar min tjänst har ingen lägenhet och måste få tillträde till min lgh så snabbt som möjligt.. Så ehm jag måste typ flytta ut IMORRN!?! =S
Hade kunnat knö 3 st i en vecka, men känner att jag hellre bor hos kompisar tills jag hittar mitt egna då det skurit sej lite med, vad jag brukade kalla henne, söta Myléne..! Det har på senaste gradvis känts mindre och mindre bra med henne.. Har från början egentligen tyckt att hon betett sej lite halvdåligt med vår så kallade gemensamma lägenhet.. Hon har satt upp foton på hela väggarna på sej själv och hennes vänner, det är bara hennes grejor överallt och garderoberna har hon beslagtagit ca fyra femtedelar av! Är detta att visa respekt..?! Jag tycker då inte det iaf! Det har känts som att det är hennes lägenhet och jag bara varit inneboende.. Och det har även känts som att det är så hon tyckt också!
Sen gjorde hon en sak för några dagar sen som fick allt mitt goda tycke för henne att försvinna! Vad spelar ingen roll.. men räcker att säga att så gör man bara inte! Allt hennes snack om hur jag är som hennes lillasyster och hur mycket hon tycker om mej ser jag som rent skitsnack! Hon kan ta det snacket och stoppa det långt upp i sin jävla fransos-röv!!

Ahh, sååja.. Känns lite bättre nu =) Jag är en människa som måste få avreagera mej verbalt ibland för att leéndet ska komma tillbaka, och se.. här kom leéndet igen! =)

Hursom så har jag pratat med Lotti och jag får mer än gärna dela hennes 1.40 säng med henne i en vecka tills hennes kompis från Sverige kommer och hälsar på.. Och det tackar jag en himla massa för! =)
Finns det hjärterum så finns det skjärterum.. Tacka vet jag Svenskar! =)
Jag har dock pratat med ett par andra tjejor som också behöver hitta lägenhet snabbt, och ska ha lite möte med dem ikväll..
Ska även gå och kolla på en lägenhet samt ringa på ett par andra lägenheter! Enda problemet i nuläget är väl egentligen pengarna.. Här betalar man inte månadsvis nämligen, utan man petar in allt i ebn klumpsumma! Lägenheten jag ska kika på idag kostar 6000 Euro som motsvarar ca 60.000 kr. Och denna lägenhet är för 4 personer.. Detta är dock lite av ett överpris, men jag hoppas på att säljaren i mej löser ner priset hehe.. ;)

Nu sitter jag på Victor´s, älskar detta stället! Grym atmosfär, bra priser, gott kaffe och en jävla härlig personal.. <3

Ska strax traska upp till liftarna och lämna in pappert till liftkortet, fick stämpeln av Cyril igår så nu jävlar ska jag ut i backarna och prova mina nya fina skidor och pjäxor som jag köpte för dyra pengar innan jag kom hit! =)
Glömt skriva det, men ett stort Tack till Udéns sport som hjälpte mej så bra, samt gav mej väldigt fina rabatter..!
Sen blir det möte med Rich, vi ska gå och kolla på lägenheten tillsammans och senare idag möte med mina eventuellt framtida sambos och en massa telefonsamtal.. =)

Men jag har gott mod i alla fall.. Jag är ingen quitter! Jag ska kämpa för att få bli kvar här!
Skriver så snart jag får tid..

A tuttafluff!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Älskling! Keep on fighting like you always have done!Bebis i magen vinkar till dig samt pojkarna här hemma. We miss you. Skickar med Erica med gäng julklappen från Ted & Bebis <3 Puss på dig sötast ( ja tacka vet jag svenskar ;)

2010-01-10 @ 19:53:17
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0