Satt mej rejält i skiten..

Vad har jag gjort?! Har jag tagit rätt beslut?! Vad kommer hända nu?! =(

Ok så här ligger det till.. Har på senaste tiden kännt att jobbet har blivit hårdare och hårdare för mestadels min kropp.. Både fysiskt och psykiskt! Ett stort tecken har varit min onaturligt otroliga sömnförmåga..! Kommer hem vid ca 06.00-07.00 på morgonen och somnar vid typ 07.00-08.00.. Jag sätter 3-4 alarm varje dag men hör inte ETT ENDASTE av dem.. Så jag vaknar vid 18.00-19.00 varje dag och är fortfarande astrött!
Har även på senaste börjat känna mej lessen över saker jag inte vet vad är.. Jag äter som en dåre här nere, en massa ost, baguetter, PIZZA framförallt mm men jag går bara ner i vikt..
Detta ser jag som en varningsklocka från kroppen som säger; Slow dooown!!

Jag har funderat fram och tillbaka de senaste dagarna på vad jag ska göra, för så här kan jag inte leva i 5 månader!
Och alla som känner mej vet vad som hände efter Xpress.. Jag gick rättså jävla stenhårt in i väggen! Och det tog mej ungefär 6 månader att bli människa igen.. Detta önskar jag inte min värsta ovän, och jag vill INTE vara med om det igen..! Så what to do? Allt klarnade väl egentligen när Cyril hittade mej gråtandes i garderoben i förrgår och tvingade mej att prata ut.. Man ska inte gå till jobbet med en klump i magen och gråten i halsen.. då är det något som är fel!
Men det är inte så lätt detta för jag älskar verkligen DouDoune och hela personalen och jag tjänar bra pengar där! Som jag för övrigt hade tänkt spara till en speciell sak..
Dock så kom jag inte hit för att tjäna pengar, vill jag göra det kan jag göra det hemma i Sverige på Telenor! Nej utan jag kom hit för erfarenheten, för att åka skidor, träffa nytt folk, prova på säsong osv.. Men visst är lönen på DouDoune ett stort jävla plus!
Men vad jag lärde mej från när jag gick i väggen är att PENGAR INTE ÄR ALLT!! Hälsan är nr1 genom hela livet.. Har man inte den har man ingenting..

jag berättade för Cyril och Victor precis vad jag känner och båda är väldigt förstående och vill ha kvar mej, men vill att beslutet tas av mej.. Dock så har Cyril redan hittat en sk efterträdare nu, och ikväll sa han att jag endast jobbar veckan ut..! För jag sa mer eller mindre upp mej, eller ja.. jag sökte jobb på Victor´s , och jag skulle fått det om det inte vore för att en annan tjej hann före mej med 2 dagar.. =S Och detta visste Cyril om, så antar att han tog det som att jag sa upp mej då..?! Hade dock velat vara kvar januari ut, men det är inte möjligt då den nye måste hinnas läras upp innan kriget börjar i februari.. Och det är så lugnt där nu så 2 pers i gadden är överflödigt! Jag kommer dock få hoppa in som extra vid behov, och det uppskattas verkligen!
Detta innebär även att jag blir av med min lägenhet, då Cyril står för den gratis.. =/

Så..! 2 stora problem nu..
1. Måste hitta nytt jobb snabbare än blixten..
2. Måste hitta lägenhet, och det ännu snabbare egentligen..


Mitt beslut känns rätt när jag tänker framåt på hur det skulle se ut om jag fortsatte jobba på Doudoune.. Jag skulle inte orka!
MEN.. samtidigt kan jag inte låta bli att tänka Fan vad otroligt DUM du är Tina! Jag har ett kontrakt, gratis lägenhet, 15.000 plus bra dricks/mån och ensam förtjänst på cigarett-försäljningen och vad gör jag..?!
Jo, JAG SÄGER UPP MEJ.. Idiot..!?!
Dock så är jag genast lugnare inombords, och det kanske väger mer..?!

Hoppas verkligen jag hittar nåt nytt snabbt, för jag vill verkligen vara kvar.. Vill inte ge upp!
Så imorrn ska jag upp tidigt och ut och leta för glatta livet! Hoppas..

Kommentarer
Postat av: Ida Kentner

Jag tror du klarar detta Tina, har läst lite på bloggen din ett tag nu. Och kul att man kan följa dig också! Jag kände så på mitt jobb också och sa upp mig, och allt blev lättare. Tro på dig själv så fixar du det mesta!

2010-01-08 @ 09:18:45
URL: http://mlibi.blogspot.com
Postat av: Johanna

Älskade vännen! Jag hoppas att du hittar ett nytt jobb och boende snart! Det fixar du såklart som allt annat du fixat! Ledsen måste man få lov att vara.

Jag har samma mobil men abonnemang nu ;) En trevlig flicka i telenor butiken i HLM ordnade till mig. Hon visste vem du var! Jag tyckte det var pinsamt att gå in där, visade sig att mitt simkort var SÅ GAMMALT så det kanske hade kunnat skriva in sig i Guiness Rekordbok!! Ha h aha...Krams om

2010-01-08 @ 10:57:06
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Tina

Tack vad söta ni är..! =)

Er tro på mej gör mej starkare..

Ska ge mej ut nu, har en massa saker att stå i nu, men jag ska försöka uppdatera sen ikväll!

Kramar

2010-01-08 @ 15:07:39
URL: http://tinatorlof.blogg.se/
Postat av: emily

Älskade fina vän! Vad skönt att allt börjar ordna upp sig nu! Du kommer ordna ett jobb på nolltid ska du se!

Inte alls fel beslut, du ska känna att kropp och hjärta hinner med, och det gör det uppenbarligen inte! du har det i blicken, snart sitter du där med ett bra jobb. stooooor kram från vallgatan

2010-01-13 @ 19:32:59
URL: http://emilystankar.webblogg.se/
Postat av: Tina

Emily, fina vän.. Du är en sådan stöttepelare för mej!

Du ger mej så mycket styrka ska du veta!! Hoppas jag alltid får ha dej i mitt liv.. <3

Puss, och en extra puss till Dottan! =)

2010-01-13 @ 19:51:56
URL: http://tinatorlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0