Fy fan!!

Dra åt HELVETE!!!! Allt går fel nu känns det som.. Vad fan är detta!?!

Var ute igår, mot min vilja mer eller mindre.. Tanken och planen var filmkväll, men icke!
Var lite överallt och avslutade på en av nattklubbarna här..
När vi kommer in tar garderobiären min jacka och min väska, men ger mej ingen biljett då vi inte ska betala för att hänga in, trots att de har vip-biljetter att dela ut!?!

Är där inne ett tag, jag vill gå hem hela tiden men nej de andra vill tvunget vara kvar ett tag till, ok..
Efter långt om länge går vi och ska hämta våra grejor för att dra.. Jag får min jacka, men inte min väska!!
Hon säger att hon inte hittar den och ber mej komma in och leta.. Jag letar, och inser väldigt snabbt.. den finns inte där!!!!
Var i helvete är den då?! Brudjäveln har ingen aning, och ger mej inga andra svar än att "Jag VET till 100 % att jag inte lämnat ut din väska, jag vet ju hur den ser ut.. svart med 2 band! Jag svär på mitt liv!!"
Jag slår händerna det hårdaste jag kan i disken, svär och slår upp svängdörrarna.. Tina måste få röka nu såvida inte du vill få stryk..!!
Går in igen.. fortsätter leta, men det är bara till att inse.. väskan är long gone!
Går till ägaren som jag känner lite grann och är helt ifrån mej.. Han följer med mej och fortsätter leta, men med samma resultat.. det vill säga, inget jävla resultat alls!
Han och vakterna börjar leta igenom övervakningskamerorna och man kan konstatera att den värdelösa jäveln i garderoben VISST HAR LÄMNAT UT MIN VÄSKA TILL FEL PERSON!!!! En kille tar den och lämnar över den till en tjej.. Från en annan kamera ser man när de går ut från klubben.. Tjejen har sin egen väska på ena axeln och MIN väska på andra axeln.. ÄCKLIGA JÄVLA FITTLUDERS-TJUVAR, OCH INKOMPETENTA JÄVLA GARDEROBIÄRS-BRUDJÄVEL!!!!
Måste bara tillägga en sak.. Hon skyller på att det måste blivit något fel med biljetterna, någon sorts ihopmix men gissa vad hörru.. Du gav oss ju för helvete aldrig några biljetter!?! Ägaren frågar då den svenska garderobs-bruden varför hon inte lämnade ut VIP-biljetter till oss, och vad svarar helvetet?! "Men alla kom samtidigt", säger hon samtidigt som hon darrar på läppen.. JAHA?! Fel svar.. När jag stod på Doudoune hade jag ibland 200-300 SAMTIDIGT som ville hänga in på EN person, och gissa vad.. INGEN gick förbi mej utan biljett!! Betalande som icke betalande!! Och hur många hade du samtidigt igår när vi kom?! Typ SJU st! Jävla sopa..
Du får ersätta ALLT i min väska om den inte kommer fram, och det vet du..!

Vad fanns i min väska då?!
Jo.. Till att börja med, min lönecheck på 13.000 kr, 3200 kr i rena cash, min kamera, mitt körkort som jag för övrigt använder som pass då det är ett EU-körkort, mitt VISA-kort och min internetdosa!!
Allt mitt smink ligger i väskjäveln, smycken, min klocka, mitt jävla underställ, 2 dyra mössor, vantar, viktiga papper m.m!


Vakten och ägaren känner igen killen, de tror han är säsongare men tjejen som fick väskan av killen hade de aldrig sett innan.. De vet i vilket område de bor i, men inte exakt var..
Så de ska hålla utkik efter dem, och om de får tag på dem.... No comments!!

.. Jag har inga pengar alls på fickan, jag kan inte ta ut pengar, jag kan inte heller föra över pengar till någon annan eftersom jag hade internetdosan i väskan.. Jag inte heller plocka ut en ny lönecheck då jag inte kan identifiera mej själv då mitt körkort är borta också.. Fy fan vad kul detta är.. Eller inte!! =´(

Känner mej så jävla maktlös, dum och utlämnad!!
Det pendlar mellan att jag är arg och lessen.. De har rotat igenom mina saker.. MINA saker.. mina privata saker!!
Checken har jag dock ringt min chef om som i sin tur har spärrat den, VISA-kortet har jag spärrat liksom körkortet! Jag har fått beställa nytt av allt, men det kommer ta sin lilla tid.. Bankkortet skickas hem till Tilda, och hon skickar sen ner det till mej, så borde få det på fredag nästa vecka.. Internetdosan kan mamma förhoppningsvis få med sej ner när hon kommer på torsdag, det enda som blir extra meckigt är körkortet! Måste skickas hem papper till Tilda som i sin tur skickar dem till mej, sen måste jag fylla i dem samt ta foton för pengrna jag inte har, sen skicka tillbaka papperna till Sverige för att sen få en avi skickad till Frankrike, och den avin tar jag med mej till första Svenska ambassad här i Frankrike vilket ligger ca 20 mil härifrån..

Mitt smink.. använder bara Clinique och make up store och det finns ju givetvis inte att köpa i Frankrike..
Mackan kommer ju dock imorrn, och han har gått med på att köpa åt mej på flygplatsen i taxfreen vilket är Gudasnällt! Dock bara Make up store, för jag tror inte de har Clinique där, inte vad jag kunde se på hemsidan iaf..
Men men, kanske att det finns.. får så snällt vänta och se!
Lotti och Johannhar sagt att de lånar mej pengar så länge tills allt löst sej, och även min söta pappa lånar mej pengar.. <3 Vad hade jag gjort utan sådana hära fina människor!?
Och Tilda.. min livscoatch och ängel, du är bland de finaste jag vet och har!! Efter att ha pratat med dej i bara 5 minuter så började hoppet komma tillbaks! Vilken stöttepelare du är till mej.. Älskar dej min fining! <3

Det löser väl sej detta.. Det som känns värst nu är besvikelsen över att det finns sånna hemska människor på denna jord! Förstår inte hur man kan göra så bara.. Blir så lessen! =´(
Och att de har rotat igenom mina personliga saker.. Det känns väldigt obehagligt och äckligt ska jag säg!
Hoppas vakterna får tag på dem!!

Nu ska jag alldeles strax flytta mina saker till nya lägenheten, och sen ska jag faktiskt jobba ikväll.. =)
På Café Face, som gissa vad.... Garderobiär haha! Ska faktiskt bli himla kul! Jobbar 22-02 vilket passar mej mycket bättre än nattklubb! Kommer bli kanske 2-3 dagar i veckan så det känns kanon.. =)
Tack Richard och Kajsa!

Får försöka att än en gång vara stark, och se ljuset i mörkret.. Inte precis som jag aldrig gjort det förr.. En känsla jag väl känner igen! Det som inte dödar en gör en starkare säger de ju..
Fottsätter det så här kommer jag fan vara starkare än Hulken han själv till sist hehe..


Jaja, jag återkommer angående väskjakten!

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vilken skitbrud som lämnade ut din väska. Shit vad arg jag varit!!! ARGH! Du har väll polisanmält det? Puss

2010-01-16 @ 09:32:04
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0