Fröken fixare..

Nu sitter jag på Foret och unnar mej en varm choklad och lite ensam-mys!
Har varit en skön dag idag..

Jobbet
igår gick bra, kom en massa folk som ville hänga in i garderoben hos mej.. Så deg blev det! ;)
Kanonnöjd med mitt jobb där.. Nästan mot min vilja tog vi från personalen en liten sväng till DouDounde efter stängning. Var bra drag där, men jag var alldeles för trött och otagg för att go all in.. Var där i kanske 30 min sen begav jag mej hemmåt!
Stapplar fram i mörkret och ska lägga mej i min säng då jag märker att det ligger någon i den..!?! Tänder lampan, och där ligger lille Affe haha.. Han, Lotti och Niklas (invalid-trion) hade lite mys hemmafest hos oss igår och blev lite dragna hehe! Körde bort Affe som gick och la sej mellan Lotti och Niklas. Två sekunder efter jag lagt mej somna jag gott som ett litet barn och sov gott hela natten!

(Måste bara förklara innebörden av ordet "invalid-trion".. Affe trillade i backen och skadade minisken och det innre ledbandet, så han hoppar på kryckor.. Niklas trillade i backen och landade åt helvetes fel på sin tumme, så hans hand är dubbelt så stor som den andra handen och helt ill-blå, så han kan inte jobba i baren på Doudoune.. Och Lotti kära Lotti.. Hon fick för sej att göra ett drop från ett hustak, landade fel och fick en spricka i foten, så även hon hoppar på kryckor nu och har blivit gipsad upp till knäet.. Ja jag säger då det hehe :P)

Vaknade dock lite senare än tänkt och missade därför frukosten på GN.. Gick ut och la mej hos de andra som hade satt på en film.. Efter Niklas gick hem ringde vi dit Kulis också och bad honom köpa med sej en baguette, ägg och mjölk hem till oss.. Frukost time =)

Han kom och vi började dona med vår superfrukost.. Det blev en god omelett á la Tina, Choco pops,kaviar/nutella-mackor, apelsinjuice och en massa kärlek haha! =) Supermysigt.. Får vi göra snart igen! Efter frukosten blev det att mysa ner sej i sängen alla fyra till en film, V for Vendetta blev det, och samtliga fyra somnade på två röda haha!

Fredrik gick till jobbet, Affe till Victor´s och jag och Lotti till GN för P-mat! Hon blev kvar efter det för att jobba lite och jag gick hem.. Fick mej ett jävla ryck så följande blev gjort;
Jag:
  • *Diskade
  • *Dammtorkade hela lägenheten
  • *Gick ut med 2 stora sopsäckar med skräp
  • *Skurade toaletten, plockade undan allt som låg framme
  • *Dammsugade
  • *Tvättade samt hängde upp all den blöta tvätten

Peew!
Så skönt när hemmet är städat och iordning.. Får panik annars och känner mej ofräsh på något sätt?!
Så känner mej rätt nöjd med mej själv ikväll.. =)

Ska till Victor´s en sväng ikväll och tjöta lite med några vänner, sen blir det hem och lägga sej fööör.... imorrn ska jag jobba min första dag på Dansken, Le petit Danois!!!! =D Intervjun gick jättebra och de vill att jag börjar jobba hos dem! Kommer bli både servering, vilket jag gjort förr, och bar, vilket jag inte har gjort förr i denna benämningen så det ska bli kanonskoj! =) Ska provjobba några dagar nu så får vi se sen från båda parter hur det funkar.. Tar inget beslut nu, måste prova på det först och få tänka igenom lite saker, då jag har ett par andra saker på G ;)

A tutta fluff!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej!



Jag hittade din blogg när jag sökte på ordet "Nutella". Vi är några studenter som håller på med ett arbete gällande frukostvanor och Nutella. Vi skulle verkligen uppskatta om du ville svara på några frågor. Vi kommer att lotta ut 4 biobiljetter till en av personerna som svarar.



Använd länken nedan för att delta!

http://www.kwiksurveys.com/?s=NJMLGK_d81b3fc9



Tusen tack på förhand!

2011-05-23 @ 08:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0