For the very first time..

Idag hände det.. Det som många trott var näst intill omöjligt! Det som många väntat med en olidlig spänning på.. Nämligen;

JAG ÅKTE SKIDOR FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ 8 ÅR!!!! =D
Ja, det är sant.. Och Guuud vad underbart det var, helt fantastiskt..!

Jag och Johanna gick upp tidigt.. Jag gick och käkade frukost, hämtade all min utrustning och sen bar det av till Victor´s där jag fick invänta Johanna.
Sen jävlar hihi.. =) Jag insisterade på barnbacken/nybörjarbacken och dit åkte vi.. Tog liften upp, och när jag stod där och tittade ner blev jag rädd..
-"Johanna.... det ser rätt brant ut.... Jag är rädd!!" (Nybörjarbacken är inte brant någonstans måste tilläggas haha)
Jaja, jag fatta mej mod och åkte ner sakta men säkert.. Tyckte det var lite läskigt, och första tanken var att det här kommer jag aldrig lära mej behärska igen!! =( MEN.. efter 2 åk i barnbacken började det kännas bättre, och efter endast 4 åk i barnbacken ville jag ge mej på Olympic!! Stora liften, eller en av de många.. =)

Och det gick bra (peppar peppar ta i trä)!! =) Och såå kul.. Hade glömt den underbara känslan av att glida fram i backarna.. Älskar det!! <3
För er som inte vet så åkte jag skidor från det att jag var 3 år fram tills jag var 12, och duktig var jag minsann!
Men för många olika anledningar har jag inte kunnat åka sen dess.. But now I´m back in business!! =)

Ska åka så ofta jag bara kan nu, from idag!! =)
Planerar på att åka upp imorrn igen, om jag hittar någon som vill åka pist..

Sitter på Foret nu och myser framför brasan med en varm choklad med vispad grädde innan jobbet kl 22.00 ikväll.. Garderoben på Café Face igen! =)
Och imorrn kommer mamma, Erica, Andreas mfl hit.. Och de har en massa go Svensk mat med sej!! =)
Ska bli kul, ska visst lära mamma franska hehehe :P

Bilder från säsongens första skiddag kommer inom kort.. =)
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0