Fixar..

Andra dagen ledig idag.. Kan inte med ord beskriva hur skönt det har varit! Behövde detta med med tanke på att jag är sjuk.. Var hos läkaren igår och fick det diagnoserat till halsfluss. Fick 5 (FEM) olika mediciner utskrivet haha..! Galna fransoser =)
Paracetamol, hostmedicin, sugtabletter, penicillin och kortison.. Hade detta varit i Sverige hade jag fått lite penicillin och alvedon för febern bara! Men men, jag gör som de säger..

Snörvlandes och hostandes traskade jag upp till jobbet igårkväll som vanligt.. När jag kommer innanför dörrarna undrar Victor varför jag är där.. "Du är ju ledig ikväll, har inte Cyril ringt dej?!" NEJ.. DET HADE HAN INTE!
Trött jag blir.. Jaja, jag var på väg hem igen då jag fastnade på Victor´s.. Skulle bara säga hej, men började känna mej lite bättre då medicinerna började kicka igång! Det blev biljard på Dansken efter det.. Vann 20 Euro! =)
MBC, DouDoune mm hann vi också med.. Samt ett sjuhelvetes snöbollskrig och nattamat!
Hem och sova efter detta.. hostade i 3 timmar så sömnen kan man gott säga blev lite lidandes..

Ner till affären och köpte lite gottis sen hem igen.. Myléne var helt bedrövlig här när jag kom hem! Feber och yberhosta =/
Jag tog min medicin och däckade därefter i soffan.. Sov 3 timmar sen var det minsann dax att gå upp!
Myléne skulle ut ikväll med de andra fransoserna, och jag skulle egentligen med, men nää jag pallar inte! Bättre att vara hemma och vila så jag inte står som ett vrak imorrn på jobbet.. Skulle vilja försöka lägga mej i någerlunda tid med så jag för en gång skull kanske kan vakna innan det blir mörkt ute! Siktar på 14.. som vanligt hehe!

Sitter här hemma själv nu, skönt, och fixar lite med bloggen.. Ska koka nudlar nu sen blir det nog en film i sängen!

Pussis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0