God Jul..

..i efterskott till alla mina finingar!!

Det fanns verkligen ingen tid alls att skriva igår.. Full rulle från det att jag vaknade tills jag kom hem!
Jag och Myléne hade planerat dagen innan att vi skulle gå upp i tid, åka ner till byn för att dricka en god morgonkaffe och äta en mumsig choklad croissant til frukost, sen till jobbet och förbereda inför kvällen så vi kunde börja senare.. Blev det så?! Icke! Istället för att vakna vid 13-14 vaknade vi 16.20 och vi skulle varit på jobbet kl 16.00..
Stressade som fan till jobbet, men det löste sej fint, blev färdiga på en dryg timme med allt.

Efter det åkte jag en sväng till Victor´s och hälsade på alla där.. Affe började prata sentimentalt om allt som rör Julen och familjen, och det framkallade en massa tankar i mitt huvud! Tårarna började rinna för jag sakna att vara med min familj just över Julen.. Så jag ringde mamma och min syster och pratade lite. Stackars mammsen blev ledsen =(
Jaja det la sej rätt snabbt igen när Myléne kom och hämtade mej för att åka hem och göra sig iordning..
Hade minst sagt brottom då jag skulle infinna mej på Svenskt Julbord på Grand Nord kl 19.00 och klockan var nu 18.15..

Stress, stress och ännu lite mer stress senare träffade jag Victor, Nicklas och Kajsa..
Vi åt och drack jättegott.. Och som varje Jul blev man mätt som en julegris hehe! Shots beställdes det in några stycken var med, och glögg var ju såklart givet! =)
En sväng inom Victor´s efter det, där shotsen fortsatte i sällskap av sötsliskiga goda drinkar och jag började nu bli lite sådär gott rund om fötterna..

Åkte till jobbet vid 23.00 och trodde det skulle bli en lugnt kväll, med tanke på att det förra året var som en öken där, men i helvete heller!! Runt 12.00 smällde det till som fan!!
Jag står SJÄLV i garderoben och har ca 200 pers som samtidigt vill hänga in jackorna.. Åååå fy fan säger jag bara!! Jag skakade i hela kroppen efter att i 2 timmar jobbat i 190.. Hörde hur folk sa runt om mej hur synd de tyckte om mej och hur duktig jag var =) Så det drog upp humöret lite!
Så höll det på i 3 raka timmar, att folk köade för att få hänga in jackan..
But I did it, och jag gjorde det fan bra!!
331 gäster på på samma gång på 1 person..

Efter stängning var jag laddad för den där jävla efterfesten som skulle vara, men där var det visst dött så jag åkte hem istället.. Så.. så såg min Jul ut hehe :P

Idag tar vi nya tag! Ska lägga mej i ett varmt bad nu och sen åka ner till Victor´s en sväng innan jobbet.. =)

PUSS till alla godingar.. och en extra puss till mamma, pappa och syster min!
Älskar er och ser fram emot Julen med er nästa år! =)
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0